6 august 2009

Jurnal de vacanta: La Kartodrom

Dupa ce am aterizat la Bologna ... mai bine spus amerizat, ca ne simteam ca pe Marte dupa zborul cu avionul, in drumul catre casa, au inceput inevitabilele discutii despre drumurile Made in Romanica si Made in Italy, comparatii, etc. Eram pe autostrada, treceau in tromba, Ferrari, Porsche, Lexus, BMW, si alte natii de bolizi. Logic incep discutiile depre viteza, vitezomani, accidente. La un moment dat se isca o discutie mai aparte
"-Ia zi mai nepoate, iti place sa alergi cu masina, nu?"
"-E...mai unchiule imi place, dar la noi nu ai unde sa alergi, si eu nu am cu ce"
"-O sa mergem intr-o seara la Go-Kart sa iti vedem talantele de sofer."
Go-Kart....imi spunea mie ceva, acum vreo cativa ani in urma era si la noi in Parcul Crang un tip care inchiria 2 carturi, cu 20.000 lei, 3 ture de 10 m fiecare tura. Asta insemna pt mine karting.
Dupa experienta Italia in miniatura, ce poate sa ma mai faca sa raman mut? Nimic. Ei bine am ramas iar fara cuvinte sa va descriu senzatia.

KARTODROMO HAPPY VALLEY Cervia (Ravenna)
Pretul 20 euro runda, 30 de euro 2 runde, o runda consta in o tura de incalzire si 9 ture de concurs. Aveai de ales din 2 tipuri de karturi: albastre pentru incepatori cu viteza maxima de 70 km/h si rosii... rosii pentru cei care aveau habar cu ce se mananca kartingul. Karturi Birel-Honda, cu motoare Honda in 4 timpi de 200 cmc, ce atingeau viteze de pana la 105 km/k.
Pe traseu alergau in medie 15 karturi scorul era tinut de o tabela de marcaj pe care era afisat clasamentul in functie de timpii scosi pe traseu dupa fiecare tura.
Am cumparat biletele, 2 runde de persona, ne imbarcam...in karturi rosii toti, deah toti vitezomani.
START prima runda... bruuummmmmm, bruuuuuummmmm, toata lumea a terminat cele 9 ture eu doar 7, dupa ce am facut 5 intoarceri la 360 de grade in timpul cursei, am ratat la mustata de vreo 2 ori cauciucurile..., nu am reusit nici o depasire, cu alte cuvinte, sunt un dezastru. Senzatia dupa prima runda? Am coborat ametit, beat de adrenalina, imi tremurau picioarele, suparat ca am terminat ultimul... Instinctul de conservare si-a spus cuvantul, experienta la volan de asemeni, adica mai mult m-au incurcat decat sa ma ajute. Trebuie sa fii putin inconstient sa intrii cu 80-90 km/h intr-o curba "ac de par". Acum incep sa inteleg ce inseamna sa pilotezi, sa pilotezi de exemplu un bolid de F1...trebuie sa fii artist.
Se da startul in runda 2, au mai ramas in cursa 4 karturi rosii si 2 albastre. Reusesc primele vreo 3 tururi sa fiu in frunte...intru cu viteza maxima in una din sicane, apasa putin frana si...dezastru un 360 de grade de cea mai mare frumusete, sunt depasit de toti... Incerc cu disperare sa mai recuperez ceva, ajung in dreptul unui oponent, din neant apare un kart albastru evit, pierd timp, derapez... la revedere victorie, ultimul loc este al meu, dar multumit ca am reusit sa completez si eu cele 9 ture de circuit.
Statistica afisata de tabel: Kart nr 20: viteza medie 49,50 km/h, cea mai mare viteza atinsa 51,54 km/h, timp tur de pista mediu 72,80 sec/tur, cel mai bun tur de pista 69,85 sec/tur.
Diferenta este destul de maricica fata de castigator...care a fost un varul, care nici permis de conducere nu are dar si mai grav azi 06 august, face 18 anisori. BRAVO varule, ne-ai facut praf. Experienta traita...fara cuvinte...











Niciun comentariu: